FTC, DOJ, here.
Saturday, January 14, 2017
Friday, January 13, 2017
#makeantitrustexcitingagain
"So to you, our dear readers who took the time to join this endeavor, we thank you. Few get excited about antitrust anymore. But apathy has a price. We cannot assume that the digitized hand will always protect our welfare. It is ultimately up to us to start asking our elected officials and agencies what they are doing to prevent these scenarios from happening."
A User-Centered Perspective on Algorithmic Personalization
A. Lange, R. Coen, E. Paul, P. Vanegas, G. Hans, here.
Thursday, January 12, 2017
Europe’s Data Marketplaces – Current Status and Future Perspectives
IDC, Open Evidence for the EC, here.
Bundeskartellamt verhängt Bußgelder wegen vertikaler Preisbindung bei Möbeln
Bundeskartellamt, hier. Fallbericht hier.
"Teilweise ergänzt wurde die Praxis um spezielle „Spielregeln“ für den OnlineHandel, deren formuliertes Ziel es war, ein festes und stabiles Preisgefüge am Markt durchzusetzen und deren Einhaltung überwacht und mit dem Mittel der Androhung und Umsetzung von Liefersperren bzw. der Kündigung der Liefervereinbarung durchgesetzt wurde."
"Teilweise ergänzt wurde die Praxis um spezielle „Spielregeln“ für den OnlineHandel, deren formuliertes Ziel es war, ein festes und stabiles Preisgefüge am Markt durchzusetzen und deren Einhaltung überwacht und mit dem Mittel der Androhung und Umsetzung von Liefersperren bzw. der Kündigung der Liefervereinbarung durchgesetzt wurde."
Wednesday, January 11, 2017
Datenschützer schliesst Sachverhaltsabklärung zu Windows 10 ab
Eidgenössischer Datenschutz- und Öffentlichkeitsbeauftragter (EDÖB), hier.
Tuesday, January 10, 2017
Monday, January 09, 2017
Sunday, January 08, 2017
Saturday, January 07, 2017
Friday, January 06, 2017
Thursday, January 05, 2017
Wednesday, January 04, 2017
Adtech funding drops in face of Facebook-Google duopoly
FT, here.
“Even if you manage to build a sustainable advantage for a few years, how do you scale to compete with Google or Facebook? That’s why traditional adtech does feel dead from a venture perspective.”
“Even if you manage to build a sustainable advantage for a few years, how do you scale to compete with Google or Facebook? That’s why traditional adtech does feel dead from a venture perspective.”
Subscribe to:
Posts (Atom)
-
J. Gans, here .
-
Ofcom, here .
-
The American Prospect, here .
-
J. Stiglitz, here .